Tiden börjar rinna iväg

Söndag den 24/4
Det betyder att vi har en dag kvar i Nya Zeeland och sen ska vi börja vår långa hemresa. Malva och linnea kommer vara på resande fot i 31 timmar. Jag själv gör det lite lättare för mig själv och hoppar av i England för att spendera några dagar i Brighton innan jag åker hemåt.
Först kommer vi flyga från NZ till LA (12 h och 15 min), sen har vi lite väntetid där innan vi ska flyga från LA till London (10 h och 30 min) och sedan tar flyget till Arlanda 2 h och 30 min. Pust!

Men det är morgondagens bekymmer, idag ska vi njuta av vår sista dag i landet upp och ned! Nina flyger till Melbourne idag vid 13 tiden så vi ska vinka av henne. Annars har vi inte så mycket planerat, eller ingenting alls om jag ska vara ärlig. Eftersom det är påskdagen idag är allting stängt så vi får underhålla oss på annat sätt.

Lång fredagen här i Auckland var en ganska långsam dag. Exakt allt var stängt, de har till och med lag på att alla klubbar och pubar måste vara stängda under långfredagen. Rastlösa som vi var försökte vi oss på en promenad men vände ganska snart eftersom regnet började ösa ned. Malva och Nina gick till ett gym, och jag var bitter för att min förkylning hindrade mig från att träna så jag powerwalkade lite i protest. På kvällen lagade vi påskmiddag bestående av ägg, potatis, köttbullar, lax, gräddfil (typ) och sallad. Mums!

Igår hade vi en riktig shoppingdag. Inte speciellt bra för våra överansträngda bankomatkort kan jag säga. Själv kom jag hem med två väskor, ett par converse, kläder, smink och annat nödvändigt.. Att få ned allt i väskan kommer bli ett omöjligt projekt...

Nu ska jag vara social med mina kära resekamrater. Gud vad konstigt det kommer bli att skiljas åt om några dagar!

Kram /julia

Kommentarer
Postat av: Karin (X-tra mamma)

Låter som långfredan i Sverige på 60-talet när jag var barn. Bara sorgemusik på radion och allt var stängt. Urtrist var det. Ha en fin resa hem igen. Kramar till er alla tre!

2011-04-24 @ 09:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0