Rump drama

Hej alla fina!

Nu ger jag mig återigen in i bloggandet. Har tagit en lååång paus och det har faktiskt varit skönt. Men nu när vi befinner oss i huvudstaden (som knappt gör sig värd att kallas huvudstad med tanke på dess obefintliga storlek) är det skönt att återigen ägna sig åt så moderna fenomen som internet! (Det fina med detta försök att vara bloggduktig är att Julias dator hade ett breakdown och detta inlägg inte blev publicerat förrän nu någon vecka senare).

Så för någon vecka sedan var planerna att ta en taxi utflykt till sliding rocks och det största vattenfallet här. Vi raggade upp en taxi, den första kvinnliga taxin jag har sett, och begav oss. Efter långa diskussioner om priset kunde vi njuta av bilfärden. Samoa är otroligt vackert på många sätt och vis och enbart genom att titta ut genom ett taxifönster ser man många vackra vyer.

Sliding rocks innebär, för dem som inte vet, vattenfall med naturligt formade rutschbanor av klippor. Jag och de andra tjejerna tyckte att det såg fullkomligt livsfarligt ut och var väldigt försiktiga i början. Men efter några åk insåg vi att det var jättekul och vi blev mer och mer våghalsiga.. Jag gav mig utför det sista, lite längre fallet och fick upp ganska hög fart. Sista biten skumpade jag fullkomligt fram och avslutade detta graciösa åk med att landa på en sten. AJ. Julia kom direkt efteråt, även hon skumpandes ganska bra, och vi beklagade oss över våra arma rumpor.

 När vi kom upp ur vattnet bad jag Julia att inspektera min bakdel för det gjorde ganska ont. Då upptäckte hon ett hack och det blödde ganska så rejält. Jag lyckades ställa till en ganska dramatiskt scen med allt blod och vi bestämde oss för att åka till sjukhuset. Tjejerna var jätte fina och tog hand om mig tills vi kom fram. Där lade det mig bums på en bar och ack så löjlig jag kände mig.

 Efter några bedövningssprutor, 5 stygn, en antibiotika kur och totalförbud mot sliding rocks blev iväg skickad. Mina fina vänner hade under tiden inhandlat det bästa botemedel all times, CHOKLAD :)

 Nu får jag inte bada på några dagar, perfect.. men annars så så går det ingen nöd på varken mig eller de andra. I och med att det var någon vecka sedan detta hände, har min rumpa nu läkt finr och pryds nu av ett fint rosa ärr :)

Vi har ju, som Linnea tidigare skrev, hela tiden varit medvetna om att vi någon gång med all säkerhet skulle komma att inspektera sjukhusen lite närmare. Men att det skulle bero en rumpskada orsakat av ett vattenfall trodde nog ingen av oss.





Malva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0