Roadtrip

Nu är vi tillbaka i Auckland igen efter 5 dagars roadtrip. Vi har hunnit med Opotuere, Coromandel, Rotorua, Taupo, Raglan och en massa fin natur och små byar där emellan.
Idag körde vi från Coromandel och tillbaka till Auckland. Det tog ganska lång tid för alla som fått påskledigt skulle åka hem, men 5 minuter innan biluthyrningsfirman stängde så svängde vi in med bilen.

Nu på kvällen har vi ätit god kvällsmat på Nando's som var ett av mina favoritställen när jag bodde i England och det var med glädje jag upptäckte att det finns även här!
De andra har fått njuta av en stum Julia idag eftersom jag helt tappat rösten, kan få fram lite kväkande ljud om det skulle behövas men för det mesta försöker jag hålla tyst. Otroligt irriterande för mig med förmodligen ganska skönt för de andra haha!

Jag bjuder på några bilder från igår och idag

Vi åkte till hot water beach utanför Coromandel för där kunde man enligt turist informationen gräva sin egen grop som sedan fylls med varmt vatten. Väldigt trevligt tyckte vi och det tyckte tydligen halva europa också för när vi kom dit var det packat av blekfeta turister överallt och vår entusiasm försvann ganska snabbt..

Vi nöjde oss istället med att sno någon annas färdiggrävda pool och doppa fötterna lite. Kunde konstatera att varmt var det minsan, men inte tillräckligt för att vi skulle nedlåta oss till att kravla runt bland alla turister.





Nu ska jag sova och förhoppningvis vaknar jag med röst igen. I morgon är det lång fredag här och allt är stängt så vi får se vad vi hittar på. Bara 5 dagar kvar (nästan 4) av vår resa nu.. mycket konstigt.

kram
julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0