Good Friday

Idag ar det Good Friday hos oss, hemma brukar vi kalla det lang fredagen. Varfor kallar man det good friday? Nagon som vet, vi ar grymt nyfikna? Jesus dog ju, det kanns ju inte sa good liksom....

Idag ar i alla fall allt stangt overallt i Auckland sa vi har bestammt oss for att ta det lugnt och sen ikvall fira svensk pask. Igar inhandlades det agg och annan pask mat, sa idag blir det fest.

Det var ungefar det jag har att saga. Igar bloggade Julia och jag sa: Hm jag kanske ocksa ska blogga det var ett tag sen.
Julia svarade: Nagon annan an Jag som bloggar?! Gar det!?!?!?!!!
Da vet man att det ar dags att skicka ivag ett inlagg, aven om du inte har sa mycket att skriva om for stunden. Kan i och for sig skriva en lista om 10 bra saker med Nya Zeeland (utan inbordes ordning).

1. Vi har tillgang till internett, vilket betyder skype (med foraldrar och engelsman).
2. Massa vacker natur och man kan bara tanka sig massa hobbitar springa omkring pa/i kullarna.
3. Rena supermarkets med ett stort utbud sa att man kan fa valja vad man ska ata.
4. Riktigt kaffe gar att hitta (Starbucks, min raddning)
5. Jag har hittat en ny forkarlek till Brittan och Lady Gaga (bade hit me baby one more time & Paparatzi ar ganska bra, speciellt om man har lyssnat pa samoans musik i en manad)
6. De har mycket glutenfri mat (Julia har atit manga kakor och sant i och med att hon inte har kunnat gora det pa 2,5 manader).
7. Man svettas inte hela tiden (i och for sig har vi frysit istallet...)
8. Vi har haft en mysig bil.
9. Vi har haft mojlighet att ha koll pa vad som hander i varlden bade genom TV och tidningar.
10. Jag har inhandlat nya bocker! Bocker som jag vill lasa och inte bara bocker jag laser for att ha nagot att lasa.

Sa nu har jag gjort mig bloggplikt. Ah, nr 11 pa min lista over tio bra saker med NZ ar sa klart att vi har traffat Nina och Hannes. Det ar fint att ha dem har.

Kram/Linnea


Kommentarer
Postat av: googleKarin

The name may be derived from 'God's Friday' in the same way that good-bye is derived from 'God be with ye'.



It is 'good' because the barrier of sin was broken.



Kan dock inte garantera att det är sant...

Vi tar det också lugnt på långfredagen, jag ska iväg och sjunga i kyrkan som vanligt och sen åker vi på lite konstrunda. Strålande strålande sol!

2011-04-22 @ 07:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0