Fryser i Nya Zeeland

Brrrrr!
Sa jag precis att det var skont att frysa?! Jag tar tillbaka det nu! Gudars vad kallt det ar alltsa, speciellt for oss som inte har tagit med oss klader efter vader om man sager sa.
Vi befinner oss just nu i Taupo som ligger soder om Auckland. Har ar super vackert, riktigt sagan om ringen landskap. Trakigt bara att det regnat valdigt mycket, vi hade tankt hika idag men det stallde vi in nar vi drog upp rullgardinen och sag att regnet oste ned. Dock ar det super smidigt att vi har en bil sa vi kan ta oss vart vi vill, nar vi vill.

Jag ska inte skriva nagot speciellt langt inlagg for jag ar super forkyld och svamlar mest just nu. Hur lyckas man bli forkyld pa Samoa i 35 graders varme?

I morgon beger vi oss med storsta sannolikhet upp norr igen, och hoppas pa lite sol och varme igen. Vi har hyrt en bil tills pa torsdag, da vi aker tillbaka till Auckland igen. Sen har vi tors, fre, l;r och sondag i auckland innan det ar dags for hemresa.

Hoppas allt ar bra hemma!
Kram
Julia

Kommentarer
Postat av: Mats

Ni slipper nog frysa när ni kommit hem. Idag ska vi få 18 grader och bara sol och det ser ut att hålla i sig de närmaste dagarna. Jokkmokksgänget kommer att få en värmechock. Tyvärr är det inte mer än 5 grader i havet, jag mätte igår när jag tog första paddelturen, så baden får vänta någon vecka till.

Aloha.

2011-04-18 @ 09:11:12
Postat av: Emmie

Ja, här är varmt och skönt, i vårens alla tecken! Vi syns snart!

2011-04-18 @ 13:18:12
Postat av: mamman Karin

Tihi, jag tycker bara det är rättvist att ni fryser. Som vi har frusit hela vintern...

Dock är det lite synd att det regnar, men det ser ut att bli bättre väder er tisdag och onsdag och torsdag. Kram, vi längtar så!

2011-04-18 @ 19:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0