Shopping galna?

Vår första dag i Auckland blev väl inte exakt som vi hade tänkt oss. Vi hade planerat att gå runt och kolla läget, gå till en turistinformation och vara duktiga. Men sen visade det ju sig att vi bor precis vid Queen Street som är huvudgatan när det gäller shopping. Och plötsligt kände vi av att vi inte shoppat på mer än en månad! (och nej, jag räknar inte att köpa Samoanska lavalavas som shopping)

Men det blev det minsan ändring på. Inte blev det bättre av att allting var billigt och att vi triggade varandra. Malva jobbade hårt för att pracka på mig så mycket kläder som möjligt (och lyckades ganska bra med det. tyvärr.) Medan jag gjorde detsamma tillbaka.
Trötta men nöjda gick vi tillbaka till hostelet (efter att ha irrat runt ett tag, Auckland är definitivt större än Apia!) med lite för många prasslande påsar i varje hand. Problemet nu är hur vi ska få ned allting i våra ryggsäckar, men det är ett senare dilemma, vi behöver inte tänka på det förrän om 10 dagar när vi ska åka hem!

På kvällen lagade vi rotfrukter i ugn (!!!!!) med tsatsiki och sallad och jag tror inte det går att beskriva hur gott det var efter att ha käkat ris och ägg i 1 månads tid. Lagom till middag kom Hannes och Nina från vår klass till hostelet. Så himla roligt att träffas igen och få höra om deras resa, de har varit 1 månad på Cook öarna och verkar ha haft det fantastiskt!

Nu är det morgon här igen, Nina kom precis in efter att ha "gått i en och en halv jävla timme för att hitta en supermarket" så nu ska vi upptäcka stan!

KRAM
Julia


Kommentarer
Postat av: mamma Karin

Hihi, och vad köpte ni då? Förståndiga varma kläder antar jag ;-)

2011-04-15 @ 06:33:26
Postat av: mamma Karin

Hihi, och vad köpte ni då? Förståndiga varma kläder antar jag ;-)

2011-04-15 @ 06:33:48
Postat av: Karin (X-tramamma:-)

Härligt kläd o mat frossa!!! :-D Ett tips är att köpa ytterligare en bra väska att stoppa det hela i och glatt betala för lite övervikt, om det nu behövs. Varför bara koncentrera er på att få ner allt i ryggsäcken? Sedan kan man skicka det per post också om man vill. Det gjorde Torbjörn och jag när vi var i Vietnam. Kramar! Ps. i nästa vecka sägs det bli ca 18 - 20 grader varmt i gamla svedala :-)

2011-04-15 @ 07:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0