Auckland

Så var vi framme i Auckland. Sista stoppet på vår gemensamma resa runt världen. Jag sitter just nu i köket på vårt hostel och fryser. Är lite förundrad över känslan, en känsla jag inte känt på över en månad i Samoa. Där finns nog inte ens ordet "att frysa". Man kan möjligtvis sträcka sig till att säga "jag är inte super varm nu" eller "jag badar inte i mitt eget svett just för tillfället". Men frysa?! Det är minsan något nytt. Eller ja, så nytt det kan vara för en stackars svensk flicka som vuxit upp med svenska vintrar.

Malva och Linnea ligger fortfarande och sover, men när de vaknar (läs: när jag väcker dem) ska vi ut och göra Auckland osäkert. Första stopp är definitivt en affär som säljer byxor. Jag var ju så smart att jag inte ens packade ned ett par långa byxor. Någon gång under dagen kommer Nina och Hannes från vår klass att landa på vårt hostel och det ska bli ert kärt återseende!

Våra planer för de 10 dagar vi har här är att antagligen hyra en bil med N och H och upptäcka Nord ön. Vi har träffat många som backpackat på Nya Zeeland i Samoa och fått lite tips om vart man ska åka, vet inte hur många som erbjudit oss boende lite överallt så om vi har tur kan vår nya zeeland vistelse bli riktigt billig!

kram
Julia

Kommentarer
Postat av: mamma Karin

Bra invänjning mot våra temperaturer...

2011-04-14 @ 18:03:04
Postat av: mamma Cissi

Så kul för er att träffa era vänner!

Lycka till med nya upplevelser!

2011-04-14 @ 21:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0