Är det Samoa så är det

Även fast vi alla tre är överrens om att Apia inte är speciellt traditionellt samoanskt så blir man ständigt påmind om vilket land man är i. Till och med på McDonalds finns det spår av den samoanska traditionen. Och då menar jag inte den gigantiska reklamskylten för "Samoan burger" med två biffar, ett ägg och massa dressing (en hamburgare som antagligen bara skulle kunna sälja i Samoa där alla verkar ha 4 magsäckar). Utan jag menar tillskottet på menyn i form av "Taro pie".

Taro är för er som inte vet en rotfrukt som är väldigt populär över hela south pacifik och här på Samoa har vi ätit oss mätta på Taro många gånger (lite för många gånger om ni frågar Malva och Linnea, själv tycker jag det är ganska gott faktiskt!) ofta tillagar samoanerna taron med kokoskräm, men man kan lika gärna äta den som den är (fast kokad, ungefär som potatis).
Vi kände ju oss tvugna att testa denna taro pie på mcdonalds, och händelsen förevigades självklart!


"det smakar matigt men sött" var Linneas kommentar. Glutenintolerant som jag är så fick jag nöja mig med att slicka lite försiktigt på innehållet så jag kan väl inte riktigt ge något utlåtande.

Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0